FANDOM

Hikarigake (dosł. Cień Światła) jest najwyższą rangą ninja w Hasugakure. Może ją nosić tylko jeden ninja na raz. Hikarigake sprawuje władzę nad Wioską Ukrytą w Lotosie.

Do tej pory Ukryty Lotos doczekał się zaledwie trzech Kage, chociaż istnieje na świecie nieco krócej niż Konoha. Zaszczyt noszenia owego tytułu przypadł obecnie dwóm kunoichi i jednemu shinobi. Aktualnym Hikarigake jest Hidan.

Na ogół to aktualny Hikarikage wybiera swojego następce, kiedy odchodzi na emeryturę, jak było to w przypadku Pierwszej i Drugiej. Jeżeli jednak umrze on przed przekazaniem swojej rangi komuś innemu, Starszyzna Wioski organizuje głosowanie. Kandydaci o minimalnej randze Chūnina wrzuca swoje imię i nazwisko napisane na kartce do złotego lotosu umieszczonego po środku Oka Wschodu. Następnie Starszyzna używając czterech żywiołów (Wody, Ognia, Wiatru i Ziemi) losuje tego jednego, który zostanie władcą wioski. Na ogół kandydatami są sami Jōnini.

Lista HikarikageEdytuj

Pierwszy HikarikageEdytuj

Nagisa Komine.png
Nagisa Komine zwana także ze wzgledu na swoje słynne ninjutsu Wróżką Lotosu jest założycielką Hasugakure i jednocześnie został jej przydzielony tytuł Pierwszego Hikarikage. Swój tytuł oddała Aiko Hike, kiedy odeszła na emeryturę. Zginęła podczas jej setnej misji Rangi S. Była bliską przyjaciółką Chiyo (mimo, że była młodsza od niej o prawie 20 lat) oraz matką chrzestną Sasoriego. Nigdy nie miała dzieci, dlatego też traktowała Aiko jak swoją własną, rodzoną i jedyną córkę.

Drugi HikarikageEdytuj

Aiko Hike.jpg
Aiko Hike była kunoichi z Hasugakure. Od pewnego czasu pełniła funkcję Drugiego Hikarikage, bo odejściu na emeryturę jej przybranej matki - wspomnianej powyżej Nagisy Komine. W dziecieństwie wraz ze swoją drużyną spotykała się z ninja z sąsiedniej wioski - Yugakure. Tam też poznała młodego Hidana, z którym się zaprzyjaźniła. Ich drogi rozeszły się, kiedy Yu stało się wioską turystyczną, a on odeszedł do Akatsuki. Spotkali się poraz kolejny po kilku latach, kiedy jej oddział odnalazł go i doprowadził jego ciało do porządku. Po pewnym okresie pobrali się, a kilka miesięcy później została oficjalnie Hikarikage. Miała z Hidanem córkę - Utau. Zginęła podczas Czerwonej Nocy.

Trzeci HikarikageEdytuj

  • Oddzielny artykuł: Hidan
Hirbow Hidan.png
Hidan to były shinobi Yugakure oraz dawny członek organizacji Akatsuki. Po odejściu z owej grupy dołączył do Hasugakure i poślubił znajomą z dzieciństwa - Aiko Hike. Ma z nią córkę, którą dwójka nazwała Utau. Po śmierci jego żony przejął stanowisko Hikarikage. Stał się trzecim z kolei władcą wioski.

CiekawostkiEdytuj

  • W tej wiosce większość ninja jest doskonałymi graczami w Shōgi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki